torsdag den 25. juli 2013

Fladfiskeri for fuld hammer

Hej alle

Så fandt min far og jeg et nyt spot eller genopdagede det fra barndommen.  Vi startede med at sejle op mod kronborg lystbådehavn. Dagen inde havde vi fundet et dejligt stykke sandbund. Ugen inde havde vores lokale grejpusher et tilbud på Berkley: fireline 1800m (mircodynema) spole i 0.12, 0.15 og 0.17.  Mit personlige valg er næsten altid 0.12 specielt for fladfiskeriet da vandmodstanden ikke eksisterer eller er meget lille. Fletlinen kan alligevel klare 6,8kg, hvilket jeg er imponeret af.

Vi lægger ude ved vores nye sandstykke, der er 6-9m dybt og vores personlige konkurrence er gået i gang. Nu er der gået lidt tid og jeg har fået et par nip i linen. Så kommer hugget af en rødspætte (747g) som jeg er stolt af. Efter et par pladser kommer min far efter med en rødspætte; som er lidt mindre ;-)  Efter 3 timer har der været ca 10 flade oppe at vende pga. af mindstemål.

Men en hyggelig dag + lidt regn


mvh Oliver

Ingen kommentarer:

Send en kommentar